Опазването на природата е залегнало в самата дейност на Овергаз – доставянето на екологично чист продукт. Отговорността на компанията обаче не се изчерпва с газификацията. Проектите в областта на екологията и устойчивото развитие имат за цел да подобрят средата и да изострят чувствителността на служителите, партньорите и клиентите по наболели теми от обществена значимост. Актуална към днешна дата е темата за климатичната криза и острата нужда да бъде ограничен и оползотворен пластмасовия отпадък.

Водена от своя порив да променя нагласите и да бъде активатор на промяна, Овергаз започна нова вътрешно-информационна кампания, посветена на разделното събиране и ползите от него. Под мотото #скъсай с пластмасата компанията „назначи“ двадесет свои посланици, които се обявяват срещу разхищението на ресурси. Те ще носят тематични сини чанти и ще представляват добрия пример в офиса и извън него.

Някои от посланиците споделиха защо решиха да се присъединят към акцията. С позицията си те ни накараха да вярваме, че можем да бъдем общност, а оттам и общество – за което природата е висша ценност.

Галина Тодорова, Мениджър „Клиентски център – Монтана“, „Овергаз Мрежи“:

„Това е моята мисия – Скъсай пластмасата! Защити Земята! Преди да завърша за инженер исках да уча Екология. Поех по друг път, но това не ми попречи да съм природозащитник, да възпитавам децата си с любов и уважение към природата и събирайки разделно отпадъците си. Имам привилегията да работя във фирма, която предлага екологичния енергоизточник – природен газ, и мисли винаги в защита на природата. Между другото в нашия офис няма пластмасови чаши. Всеки си има негова и си я ползва многократно – не е трудно.“

Ина Петрова, Мениджър „Управление на знанието“, „Овергаз Мрежи“:

„Не знам дали защото сме възпитаници на международни висши училища – искрено се надявам да не е само заради това, но аз и моят съпруг, откакто живеем заедно, винаги сме събирали боклука разделно (това са повече от 12 години). Не сме се влияли от мода, просто, когато живяхме в Холандия и Германия, събирането разделно беше изискване на общината и всеки от нас поотделно е усетил, че има смисъл в това изискване – то не е просто прищявка. Много се радвам, че когато се събрах с „моя човек“, той споделяше това виждане и за него беше напълно естествено в съвместния ни дом да организираме отпадъците по този начин. За сравнение нито моите, нито неговите родители разделят отпадъците и няма сила, с която да ги накараме да го правят. Те си превъртат старата история „то така или иначе отива на едно място“, а не се информират и не търсят разрешения – дори и да отива на едно място. Това е една удобна история, която позволява на много хора да стоят в зоната си на комфорт и да не положат усилия. Човекът винаги се опитва да мине по пътя на най-малкото съпротивление. Надеждата ми е, че нашите деца ще се поучат от нашия личен пример и ще им стане навик и нещо напълно естествено.“

Милена Попова, Главен експерт „Финансов план“, „Овергаз Мрежи“:

„Всичко е възможно, не сме сами! Надявам се кошчетата за рециклиране пред дома ми да са вдъхновили и други съседи да изхвърлят боклука си разделно. Не бих им се разсърдила и да ги ползват. Вече трета година синът ми ползва училищна раница в комплект с папка, несесер и спортен сак, произведени от общо 59 рециклирани РЕТ-бутилки по 0,5 л.. Трябва само да намерим пътя, за да могат и внуците ни да се наслаждават на красотата на нашата планета“

Често се случва да бъдем скептични към „фактите“, които медиите ни представят като доказани от учени. Хората, които вярват в глобалното затопляне и климатичните промени се разминават с тези, които не вярват. И всички боравят с аргументи. Велина Филипова, младши експерт „Овергаз общество“, коментира връзката между новините и разделението:

„В резултат от общия информационен шум мнозина изобщо не знаят или нехаят дали Земята бедства. Други считат, че природосъобразният начин на живот е просто мода. Иронично е, че по екологичните въпроси зърното от плявата се отсява най-трудно.“

Убежденията на Галина, Ина и Милена напълно съвпадат със залегналите в корпоративната култура на Овергаз принципи. Надяваме се мнозина да се заразяват от техния пример и да се отстояват пред околните като отговорни потребители. А що се отнася до «новините», компанията призовава потребителите си да останат винаги будни и бдителни!