На 27 ноември Овергаз стартира нестандартна промоционална кампания в партньорство с разпространителите на филма „Замръзналото кралство”.
През есента на 2013 г., подготвяйки се за следващата кампания, разбрахме за предстоящата премиера на най-новия филм на Дисни Frozen или „Замръзналото кралство”, каквото е официалното му заглавие на български. Филмът бе един от малкото анимационни, а в същия период бе предвидена и премиерата на няколко други дългоочаквани кино хита. Да не пропускаме и факта, че в последните години, предвид не толкова вълнуващите продукции, кино критици изявиха опасения, че златното време на Дисни явно отминава… За дълъг период от време компанията бе в сянката на Pixar, които набраха сериозна преднина с хитове като „Рататуй”, продълженията на „Играта на играчките”, „Колите” и много други успешни филмови продукции. Изглежда, магията бе напуснала Дисни…Но в последствие се оказа се, че това съвсем не е така.
Първата „среща” с Олаф
Още при прегледа на предстоящите филмови заглавия „Замръзналото кралство” привлече вниманието на всички. Трудно е да подминеш с безразличие снежният човек с огромно сърце и усмивка. 🙂 Главният герой Олаф става симпатичен на всеки в мига, в който го види. А това определено е част от „магията” на Дисни – да създава изключително запомнящи се, въздействащи образи. Трябваше обаче да изберем между очаквано големи хитове като „Хобит. Пущинакът на Смог” на магьосника Питър Джаксън и (на пръв поглед поредния) анимационен филм от Дисни. Избирайки филм, с който да си партнираме в съвместна промо кампания, трябваше да бъдем сигурни в успеха й, както и да допринесем достатъчно и за популярността на самия филм. А „Замръзналото кралство” определено имаше потенциала да възроди старата слава на Дисни с целия позитивизъм на образите и посланията, които филмът носи.
Защо избрахме „Замръзналото кралство”?
53-ият филм от серията на Дисни анимационни класики е слабо базиран на известната приказка на Андерсен „Снежната кралица”. Интерпретацията на една от най-любимите детски приказки разказва за Елза, чиято магия е оковала кралството Арендал във вечна зима. Ана, безстрашна оптимистка и нейна сестра, заедно с планинеца Кристоф и неговият другар северният елен Свен се опитват да спрат разрухата на Арендал от Ана и да върнат лятото. По време на своето епично пътуване те се срещат със снежния човек Олаф, който „обича топли прегръдки”. След много приключения и магически срещи, четиримата приятели успяват да се справят със зимната стихия, завладяла кралството.
В никакъв случай не бихме искали да премахваме зимата :), но, както и Олаф, ние също „обичаме топли прегръдки” и полагаме усилия, за да направим природния газ достъпен за българските граждани. Топлината, която може да осигури синьото гориво през зимата, е доказано най-ефективната и изгодна алтернатива. Използването му гарантира оптимално удобство през студените месеци независимо дали мечтаете за изобилие от гореща вода, перфектно сготвени ястия или уютен и топъл дом. Природният газ у дома през зимата гарантира топлина, уют и комфорт, на конкурентна цена и без да замърсява околната среда. Така се роди и успешното ни сътрудничество със „Замръзналото кралство” в последната ни кампания – в общото ни желание да прогоним студа от домовете и да настаним топлина и уют.
Резултатите
В последната ни промо кампания с участието на героите от „Замръзналото кралство” потребителите имаха възможност да получат сериозна отстъпка от таксата за присъединяване към газоразпределителната мрежа на Овергаз, както и да получат допълнителен бонус – ваучер за 100 лв., който да използват за покриване на месечните си задължения. През периода на кампанията настоящи и бъдещи клиенти имаха възможност да закупят и газови конвектори на MORA с 20% отстъпка. Посетителите в клиентските ни центрове можеха да се снимат с шоу картите с Олаф и да участват в играта ни във Фейсбук за оригинални награди от филма.
Докато в България няколкостотин домакинства инвестираха в топъл дом и започнаха да използват природния газ за първи път, „Замръзналото кралство” се превърна в блокбъстъра на годината! За първи път от доста време насам филм на Дисни задминава по популярност и приходи продукция на Pixar! Наричат филма „магията, която възроди Дисни” и с право – лентата се превръща в най-касовия проект на компанията. Резултатите не закъсняват – на 12 януари 2014 г. филмът печели престижната награда „Ани” от международната асоциация за анимационни филми и златен глобус за „най-добър анимационен филм”. Лентата триумфира на тазгодишното издание на наградите Оскар – създателите на филма си тръгнаха с две (!!) статуетки. Междувременно кампанията ни с героите от „Замръзналото царство” се радваше на огромен успех сред малки и големи. Нестандартният подход и успешното комуникационно и визуално съчетание предизвикаха усмивки и много симпатии в потребителите.
Щастливи сме, че бяхме част от шеметното завръщане на Дисни 🙂
Празно поле: Имена
Празно поле: Електронен адрес
Празно поле: Коментар
Грешка: Код