Есента е вече тук, цветна и топла. И ако за нашите колеги от „Обслужване на клиенти“ и „Производство“ високият сезон тепърва започва, то в сферата на работодателските конкурси е време за събиране на реколта. Тази година бе добра за Овергаз. И макар участията ни да бяха по-скоро експериментални, в кошницата ни се оказаха три високи отличия. Първото от тях Овергаз получи на „PR приз 2018“ през месец май. 4_45

Конкурсът на Българското дружество за връзки с обществеността се провежда вече 18 години.

В него участват всички водещи компании в страната, наред с PR и рекламни агенции, НПО и институции. Конкурсните категории са 16, участниците са около 80, представянията са публични и надпреварата е много вълнуваща.

Овергаз се включи в категория „Проект за вътрешни комуникации“ и успя да се пребори за второто място с инициативата „Намери ключа към другия“. Това е един от първите и най-ценни проекти на компанията, който успя по удивителен начин да обедини Овергаз общността, да посети 31 града и да срещне 602 колеги. Ключът бе предаден 226 пъти и, в продължение на година и малко, всеки ден сам по себе си напомняше, че най-голямото богатство, това са човешките взаимоотношения.

3_69В конкурса на най-големия кариерен форум за българи с опит в чужбина „Кариера в България. Защо не?“ през септември взеха участие 35 компании с общо 74 проекта в 7 категории. Тук конкуренцията също беше на ниво, а журито се състоеше от 22 човека. Сред участниците бяха и Hewlett Packard, А1, Lidl, dm, Kaufland, Experian, Telus, Credissimo, Райфазен Банк, Cargill, Billa, AIG, Festo и др.

Овергаз се включи с 5 проекта в 4 категории и спечели в 2 от тях. В категория „Най-зелена компания“ дългогодишният проект на Овергаз „Да запазим България зелена и чиста за нас и нашите деца” бе отличен с почетното трето място. Мащабът и ролята на инициативата са огромни – за 18 години Овергаз е залесил гори с обща площ 477 декара – това са 175 хиляди дървета, които годишно поглъщат 1 326 тона въглероден диоксид. Другите финалисти в тази категория са Spark и Lidl.

Ето какво сподели един от членовете на журито:

Дарина Черкезова, Проджект мениджър, медия и комуникационен експерт в „Икономедия“

Интересно е, че макар днес проектът на Овергаз да не звучи иновативно, всъщност съществува от 18 години и навремето си е бил иновативен. Хубавото в случая е, че от компанията не са се отказали от добрата идея, провокирана от конкретен проблем – нуждата от залесяване на места, засегнати от горски пожари – и че проектът им продължава и днес. Резултатите са високи, привлечени са и външни хора, включително и деца, които се учат на екология и придобиват умения за залесяване и грижа за растенията и околната среда. Бих се включила в някоя от следващите им кампании 🙂

2_93Третата поред награда за тази година компанията получи в категория „Най-социално отговорна компания“. Овергаз изпревари всички и зае почетното първо място. Радостта по този повод е голяма. Голяма е, защото за своите 27 години съществуване, чрез проектите си в разнородни области и чрез основния си продукт природния газ, компанията допринесе и продължава да допринася животът в България да е по-добър за много хора.

И е чудесно, че компанията не е сама в тези старания. Че има и други, за които грижата за обществото е начин на мислене, а не рекламен трик. Защото, както казва Сашо Дончев, днешните добри компании в много голяма степен са заменили и поели отговорността на доброто семейство.